Pareri Dacia Logan
Pareri Dacia Logan
Pareri Dacia Logan dupa 1 an de utilizare . Model folosit Dacia Logan Mcv 1.5 dci , an fabricatie 2019 , norma poluare euro 6 , 95 cp , cuplu maxim 240 Nm . Masina este manuala si foloseste Adblue pentru reducerea poluarii .
Dotari de fabrica : 4 geamuri electrice , jante aliaj , senzori parcare , navigatie , strat/stop , calculator bord , pilot automat , clima .
Dupa cum va spuneam, in urma folosirii acestei masini timp de un an / 40000 Km , am cateva lucruri de spus despre aceasta . Avem bineinteles plusuri si minusuri ca la orice lucru . Sa incepem cu minusurile si ca sa ne indulcim la sfarsit putem vorbi si de plusuri .
Pareri Dacia Logan – Minusuri
Frane
Din experienta avuta cu aceasta masina,va pot spune, ca cel mai mare minus al acestui model ar fi sistemul de franare fata . Sa va si argumentez, de ce spun asta . Daca veti observa pe partea din fata ,masina este dotata cu un sistem de franare pe discuri . Diametrul acestor discuri este destul de mic , marimea placutelor de frana de asemenea mult prea mica pentru dimensiunea masini . Acestea clar au fost subdimensionate si duc la uzura prematura . Mersul meu a fost 80 % oras si clar asta a dus la o folosire mai ampla a franei de serviciu . In primi 10.000 km a trebuit sa schimb placutele de frana ,care s-au tocit excesiv . Acum am 40.000 km si trebuie sa inlocuiesc si discurile ,care prezinta si ele o uzura excesiva .
Se observa diferenta , in prima poza avem Dacia care are un disc de frana cu un diametru atat de redus incat nu se vede de janta . In poza a 2-a avem o masina din aceeasi clasa, mai exact un opel astra break , vedeti singuri diferenta de diametru si implicit etrier si placute .
Suspensie
La partea de suspensii ,pot sa va spun ca la 20.000km a cedat amortizorul din partea stanga ,fata . Tin sa precizez ca exploatarea a fost normala ,nu gropi sau sarit borduri etc . Astept sa vad daca il pot schimba pe garantie acum la revizie . Restul bucsilor , articulatilor, se prezinta ok, pana in prezent.
Defecte de fabricatie
O chestie interesanta, de precizat ,este din momentul livrarii masini ,au fost ceva probleme cu clima . Nu mai spun prin ce am trecut,pana s-a rezolvat . Au inceput cu resoftarea masinii , dupa au schimbat panoul de clima si intr-un final au schimbat calculatorul de clima . Interesant, a fost ,ca eu nu aveam nici o vina, masina venind din fabrica cu defect si totusi a trebuit sa stau o perioada destul de lunga fara masina ,din cauza asta . Masina a ramas in mod repetat la dansii ,pentru verificari ,fara ca sa mi se dea o masina la schimb .
Zgomotul de fond infernal
Da, da , ati auzit bine, zgomotul de fond . La o viteza mai mare de 90 Km/h , zgomotul se amplifica semnificativ si trebuie sa maresti destul de mult volumul la radio, sa mai intelegi ceva . Clar aici ,ca de obicei, s-a facut economie la partea de antifonare .
Despre consum
Sa vorbim si depre consumul de carburant . Bineinteles ,ce da producatorul in cartea tehnica, sunt utopii . Real , un consum mixt ar fi de 6 – 6,5 % si in afara , la drum intins, in jur de 5 % , asta daca nu alergi ca nebunul . Nu stiu daca mai poti economisi ceva mergand in oras cu start/stopul activ . Eu unul il dezactivez, deorece da erori semnificative , se opreste motorul si nu mai porneste , sau se balbaie si nu stie ce sa faca .
Reviziile
Un lucru destul de important il reprezinta perioada ,la care se fac reviziile , scrisa in cartea tehnica . Aceasta este trecuta la 30.000km ceea ce mi se pare exagerat , mai ales ca stim cu totii calitatea uleiurilor noastre din Romania . Personal ,deaorece merg si mult in oras , masina a mi-a cerut revizie la 20.000 km si acum iar la 40.000 km . Un lucru bun macar ne anunta daca calitatea uleiului scade si ne atentioneaza sa facem o revizie .
Pareri Dacia Logan – Motor
Despre motor putem spune ca , dupa asezarea lui si cum arata , ne cam sperie daca avem ceva de facut la el . Acesta este foarte inghesuit cu putin spatiu pentru eventuale reparatii . Cred ca cel mai usor este sa il dai jos daca ai ceva mai major de facut la el . Despre ambreiaj pot spune ca are o problema veche pe care am intalnit-o si la modelele precedente . In momentul care mergi mai mult prin oras in aglomeratie , acesta se incinge si masina incepe sa tremure la plecarile de pe loc . Inca de la modelele din 2008 am intalnit aceasta problema si vad ca nu s-a remediat .
Asistenta la tractiune (ASR)
Un mare minus ,este acest ASR, care nu se poate dezactiva . Sa va spun ,de ce zic asta . In general, functia este buna ,dar pana la un punct . De exemplu, iarna, sau in noroi daca ai nevoie sa turezi putin masina, sa iesi de unde ai ramas intepenit ,o sa ai surpriza , datorita faptului ca roata se invarte (patineaza) masina sa interpreteze ca derapezi si atunci sa iti taie alimentarea . Asta te cam pune in dificultate, daca ai ramas intepenit . La Dacia Duster, care se vrea o masina de teren ,nu exista aceasta problema . Aici avem un buton pentru dezactivare , altfel ar fi fost inutila ca masina de teren .
Senzori Presiune Roti
Din pacate la modelul acesta nu exista senzori in valve . Monitorizare se face cu ajutorul senzorilor de ABS si deci nu prea sunt precisi . Cand punem anvelopele de iarna o sa vedem ca acest sistem de monitorizare cam da rateuri si arata tot timpul ca avem o roata sub presiune .
Ambreaj
Un minus in plus apare si la ambreaj . Daca conduceti mult in oras bara la bara o sa observati ca la un moment dat o sa simtiti ca ambreajul va lasa . La plecarile de pe loc masina incepe sa trepideze si sa smunceasca ca si cum ar avea o problema la ambreaj . Toate acestea se datoreaza supraincalzirii ambreajului .
Pareri Dacia Logan – Plusuri
Am vorbit destul despre minusuri, acum e cazul sa vorbim si despre ceva plusuri , ca sigur avem si parti bune . Parerile clar pot fi impartite , eu ce va pot spune este strict parerea mea ,in urma unui an de utilizare .
Raport pret -calitate
Aici ,pot spune clar ,ca la banii astia nu poti lua o masina noua mai buna . Pretul a fost de 14.000 euro fara prima de casare si cu banii jos, nu in rate . Probabil ca in rate, ar fi costat mai mult . Pentru acesti bani, primesti un produs relativ bun si sper ca si usor de intretinut .
Pareri Dacia Logan – Exterior
Despre noul design pot spune ca este mai modern, mai atractiv , cel putin din fata ,arata bestial . Jantele de aluminiu si rotile de 15 inci, o fac sa arate perfect . La partea din fata ,s-a lucrat si la faruri , imi place ca s-a trecut la leduri, la luminile de zi. Sa speram ca pe viitor ,o sa vedem leduri si la farul principal ,sau macar xenon .
Aspectul Interior
La interior s-a lucrat destul de mult . Putem incepe cu volanul care imi place cel mai mult . Acesta are un axpect sport , se tine foarte bine in mana , comenzile pe volan sunt foarte utile . Navigatia arata bine si cel mai important la modelele din 2019 s-a pus o varianta de soft, care permite folosirea aplicatiei Android Auto . Pentru cine nu cunoaste aceasta aplicatie , trebuie sa explic ,ce face . Aceasta permite conectarea telefonului la navigatie si prin intermediul acestuia putem utiliza in timp real Waze-ul si Google Maps . Deci, vom avea acces ,in timp real, la harti si la trafic ,plus alte facilitati . Clima este ceva nou la dacia , de curand s-a introdus clima automata , un lucru bun, zic eu . Avem si senzori de parcare ,care se dovedesc utili si precisi . Iar ceva bun, avem pilot automat , foarte bun pentru oamenii care fac drumuri lungi .
Pe ce timp de drumuri putem conduce un logan
Despre categoriile de drum pe care ne putem incadra ,pot spune ca dacia ramane o masina multifunctionala . Sa stiti ca se comporta foarte bine pe autostrada, cat si pe camp . Garda la sol ,relativ mare, ii permite sa abordeze teren destul de accidentat , un plus foarte mare, fata de masinile de import care raman imediat suspendate .
Asistenta la deal sau Hill Assist
Hai sa explicam ce face acest gaget . Pe scurt , cand oprim masina intr-o panta si vrem sa plecam de pe loc, fara sa scapam masina inapoi , intervine acest gaget ,care ne tine masina franata dupa ce am luat piciorul de pe frana , inca cateva secunde . Acest lucru ne ajuta sa plecam din panta ,fara frana de mana si ajuta clar incepatorii.
Pareri Dacia Logan – Spatiu Portbagaj
Putem spune ca avem un portbagaj foarte generos la modelul MCV . Aici ,nu putem spune acelasi lucru despre modelul berlina . Avem spatiu propriuzis, la cum e el conceput si in plus, putem rabata bancheta din spate si avem un spatiu enorm . Deci ,clar, nu avem cum sa zicem ca nu avem unde sa ne punem bagajele . Putem aduga si o cutie portbagaj de plafon ca sa marim capacitatea de depozitare a bagajelor . Putem achizitiona ceva de genul de la emag , este special conceputa pentru dacia . Aveti link aici .
Locul Pasagerilor
Locul din spate, destinat pasagerilor ,este destul de generos , adica nu se sta cu genunchii in gura :)) . Priza de bricheta si scrumiera din spate sunt foarte utile . Bancheta ,este destul de confortabila si faptul ca au si gemuri electrice, sporeste clar comfortul .
Pareri Dacia Logan – Concluzii
Ca si concluzie , daca as mai lua sau nu un logan ? Nu stiu, ce sa zic . Daca vreti lux nu il cumparati , dar daca vreti o masina ieftina si buna , sa fie si noua , va recomand acest model . Despre celelalte modele, nu pot sa zic ca le recomand ,nestiind prea multe despre ele . Am mai avut varianta 0.9 cu gpl si o berlina cu cutie robotizata ,dar pe acestea nu le pot recomanda, avand ceva mai multe minusuri .
Cititi si articolul despre legendele Muntelui Tampa aici