Marea Manipulare a Hipermarketurilor
Marea Manipulare a Hipermarketurilor
Vă salut dragi prieteni , astăzi continuam seria de dezvăluiri cu Metode de Manipulare a Hipermarketurilor ! . Așadar cu toți cunoaștem că marile magazine aplică anumite tehnici prin care suntem sugestionați să cumpăram cât mai mult și cât mai scump . Unele sunt legale , altele nu prea . Astăzi o să aflam cu toții câteva tehnici prin care suntem manipulați de marile hipermarketuri , supermarketuri . Hadeti să începem !!!
Metode de Manipulare a Hipermaketurilor cu Ajutorul Caruciorului
Toți suntem familiarizați cu cărucioarele din hipermarketurile noastre . Până aici nimic ciudat , nu ? Dar dacă va-s spune că până să ajungă la designul actual sau folosit mai multe variante ? Daca v-aș spune că ele arată, așa cum arata acum, cu un scop bine determinat ?
Căruciorul a fost inventat încă din 1938 . La ce ajuta el ? Acum o să spuneți că este util că una că alta . Nu asta era întrebarea . Întrebarea era cu ce ajută Hipermarketurile acest cărucior și ce scop are ?
Răspunsul o să vă surprindă . El a fost proiectat că să facă oamenii să cumpere cantități mai mari fară că aceștia să simță . Acum imarginati-vă că aveați un coș de mană și vroiați să luați cât mai multe . Clar nu se putea fiind limitat la cât puteți căra în mână , dar acum cu căruciorul e ușor să pui un bax de apă în el fară să simți nimic . Inconștient o să cumperi cât mai multe findcă acum nu mai ai acea limită pshilogică precum că nu poți să le duci sau să pară prea multe .
Marimea Carucioarelor si Legatura Acestora cu Numărul de Bunuri Cumpărate
Cărucioarele de acum sunt făcute din ce în ce mai mari pentru că să încapă cât mai mult în acestea , dar și pentru că daca ai cumpăra doar un produs și îl arunci în acel cărucior imens , să iți fie rușine cu cumpărăturile tale . Să știți că în din 1938 până acum mărimea cărucioarelor a crescut de 3 ori . S-a demonstrat că daca mărești dimensiunea căruciorului sunt șanse să crească volumul de bunuri cumpărate cu până la 19% .
Metode de Manipulare a Hipermaketurilor cu Ajutorul Muzicii
Muzica joaca un rol foarte important într-un Hipermarket . Vă aduceți aminte cum suna muzica în timpul sărbătorilor de crăciun , când se fac cele mai multe cumpărături . Admosfera este foarte vesela , muzica iți da o stare pozitivă și uiți de gândurile cu care ai venit aici . În felul asta te face să petreci mai mult timp aici și implicit să cumperi cât mai multe .
Intodeauna muzica trebuie să fie pozitivă , să transmită o stare de bine și să fie cât mai lentă . În felul astă suntem atrași în capcană fară să realizam .
Metode de Manipulare a Hipermaketurilor cu Ajutorul Aranjarii Intrărilor
S-a demonstrat științific că dacă , se asează la intrare în magazin, produsele mai scumpe , șansele că omul să le cumpere sunt mai mari . În general omul intră cu chef de cumpărături și drept urmare i se prezintă cele mai scumpe produse primele . Genul produselor scumpe sunt : electrocasnice , electronice , mobilier etc . Produsele ieftine sunt asezate cât mai la sfrasitul magazinului , ei neavând nici un interes să cumperi tu produsele ieftine . Din categoria produselor ieftine fac parte : alimentele produsele mărunte , hârtie , prosoape etc . La aceste produse ei nu căștiga mare lucru , aici se bazează doar pe cantitate ( vezi scopul căruciorului ) .
Aici ar mai fi o chestie de menționat . Dacă produsele ieftine ar fi la intrarea magazinului și dumneavoatră vă veți umple căruciorul cu aceste produse , care mai sunt șansele să mai cumpărați și un produs scump aflat la capătul magazinului ? Înțelegeți ce zic ? Dacă ar fi să gândim eficient , primele produse ar trebuii să fie alimentele de bază și după restul , dar cui îi pasa de eficienta ta ?
Metode de Manipulare a Hipermaketurilor cu Ajutorul Locului Unde este Asezat Produsul
După ce cercetătorii au studiat milioane de oameni la cumpărături , aceștia au ales un mod foarte ingenios de a așeza cumpărăturile pe rafturi astfel în cât tu să fi forțat să treci prin fata a cât mai multor rafturi . Aici este vorba de pozitia strategica a fiecărui produs , care este cel mai cumpărat din categoria sa. Cel mai bine vândut pempers , cel mai bine vândut suc , etc . de exemplu cel mai vândut ulei alimentar vă fi pus la capătul raftului , astfel în cât tu să treci întăi prin dreptul tuturor mărcilor de ulei disponibile .
Metode de Manipulare a Hipermaketurilor cu Ajutorul Locului Produsului in Raft
Nivelul la care se află un produs este foarte important . Cea mai bună poziție este desigur cea de la nivelul ochilor . Cea mai proastă poziție este cea de pe cel mai înalt raft , nu cel de pe rafturile de jos . Rafturile de jos au și ele un rol strategic . Dacă suntem putini atenți o să vedeți că produsele cele mai scumpe și cel mai bine vândute sunt puse pe raftul de la nivelul ochilor , în timp ce pe rafturile de jos sunt așezate strategic produsele pentru copii. Copii sunt au și ei un rol important în ochii celor care încearcă să ne vândă diferite produse . Ei având o putere de convigere foarte mare asupra adulților .
Felul in Care Este Construită Cladirea
Felul în care este construită clădirea este o metodă de manipulare întâlnită destul de des la Cazionuri și la Moll- uri . Acestea sunt construite fară geamuri și cu cât mai putină lumina natural posibil . Ele sunt izolate de zgomotele de afară și de lumina zilei special că să poată ei să creeze un mediu controlat . Ei vor putea controla intensitatea luminii cât și zgomotele cu ajutorul muzicii ( vezi metoda muzicii) .
După studiile cercetătorilor s-a demonstrat că omul este mai activ ziua și deci mai predispus să cumpere mai multe produse . Hipermarketurile sunt iluminate în așa fel în cât să imite lumina zilei chiar și noaptea , păcălind creierul să devină mai activ . Acum să nu credeți că dacă sute de becuri stau aprinse zi și noapte , costurile cu electricitatea vor mai mari decât beneficiile aduse . Dacă nu renta nu se făcea , asta este legea . Din cauză că nu ai ferestre , lumina naturală sau o formă în care să știi cât timp a trecut , vei fi tentat să petreci mai mult timp la cumpărături decât ți–ai propus.
Metode de Manipulare a Hipermaketurilor cu Ajutorul Mirosurilor
Mirosurile joacă cel mai important rol în cazul alimentelor . Mirosul iți activează glandele salivare și ți se face foame , te apucă poftele , etc. Mirosul te face mai impulsiv și acești oameni se vor folosii de acest truc . Dacă nu știați vă spun eu . Când o să mai treceți pe lângă raionul de pâine , și o să simțiți acel miros puternic de pâine caldă , întrebați–vă de doua ori dacă mirosul este de la pâine sau de la un parfum special cu miros de pâine caldă ? Da , da unele magazine cumpără parfum cu miros de pâine caldă și nu se opresc aici . Ei cumpără diferite parfumuri cu care te atrag la anumite produse cheie , sau îl pun direct în sistemul de ventilație . Înțelegeți ce zic ?
Mostrele Folosite in Magazine
Acele standuri cu mostre sunt importante din mai multe aspecte pentru marile magazine . Pe de o parte avem că ele încasează o taxă de la cei care vor să își promoveze produsele la ei în magazin și pe de altă parte că prin asta clientul petrece mai mult timp în magazinul lor , degustând aceste produse gratuite sau incercandule după caz . Timpul știți cu toți ce înseamnă . Timpul înseamnă bani că în orice situație . Tu dacă petreci mai mult timp în magazin cresc șansele că tu să faci niste cheltuieli neplanificate . Fie că ai fost convins de aceasta mostră gratuita să cumperi acel produs sau doar că ai mai văzut un produs pe care îl trecusei cu vederea până acum .
Aglomerarile in Marile Hipermarketuri
În urma tuturor studiilor făcute până acum să demonstrat că dacă întâlnim aglomerați în magazin sau la casa de marcat vom dorii să plecăm cât mai repede și deci nu este bine pentru ei . Deci asta este motivul pentru care se fac atât de multe case de marcat într-un magazin . Acestea au rolul să descongestioneze mulțimea de oameni și să nu apară nici o dată cozi sau aglomerații . Mai nou au implementat și casele rapide . La unele hipermarketuri iți poți scana singur produsele pentru a evita timpul așteptat după un angajat mai lent .
Culorile in Hipermarketuri
Marea de culori pe care o vedem în supermarketuri nu este întâmplătoare . Acestea adopta o schemă de culori atent selectată . S-a demonstrat științific că dacă vei vedea cât mai mult roșu vei manca mai mult pui . Aici avem că exemplu McDonalds sau KFC , unde majoritatea ambalajelor sunt roșii . În cazul Hipermarketurilor este puțin diferit . Aici sau făcut studii și să ajuns la concluzia că acestea ar trebuii să aibă culori calde pe afară și culori reci la interior .
Produsele de la Casa de Marcat
Poate cele mai bine vândute sunt produsele acelea micuțe de la casa de marcat. Da , acele mici ciocolătele sau bombonele , chestii mici care se pot trece ușor cu vederea în magazin . Aici în timp ce stai la rand ai timp să le studiezi destul . Majoritatea oamenilor cedează și cumpără ceva de acolo . Acești oameni fac să facă din acel răftuleț mic de la casa de marcat , cel mai profitabil raft din tot magazinul .
Cardurile de Cumpărături
Aceste carduri au un rol foarte important pentru stăpânii Hipermarketurilor . Prin aceste carduri , care aparent te ajută pe tine oferind ceva reduceri , nesemnificative pentru ei , aceștia vor putea monitoriza tot ce cumperi tu . Cu ajutorul acestor informații ei vor face diferite studii asupra tendințelor de cumpărare și va ajuta la interpretarea rezultatelor obținute în campaniile de promovare a produselor . Tot timpul ei experimentează tot felul de lucruri , de la așezarea mărfurilor la raft în mod diferit până promovarea unui produs sub formă de reducere , etc. Deci cu ajutorul acestor carduri vor știi fiecare individ cum a reacționat la schimbare .
Cum ne Influentează Mărimea Baxurilor
Mărimea baxurilor de apă sau de bere nu este stabilită întâmplător . Trebuie să țineți cont că tot ce se face într-un magazin de genul are un scop și nu este deloc întâmplător. În fiecare zi se fac diferite studii desre cum pot inbunatatii vânzările în astfel de magazine . Mărimea unui bax de apă sau de bere este în general de 6 bucăți . Acesta este gândit ca tu să ai cate o bucată în fiecare zi până în ziua a -7- a în care vei venii din nou la cumpărături . Binenteles că sau încercat și alte versiuni de baxuri cu 12 bucăți pentru cei care consuma 2 bucăți pe zi , dar cel mai răspândit model este cel de 6 bucăți .
Manipularea cu ajutorul Mesajelor Subliminale
Aici riscam să intrăm în domeniul SF-ului dar eu personal cred că există . Desi încă nu sa demonstrat oficial , există voci care spun că în anumite Hipermarketuri se folosesc mesaje subliminale mascate în muzica pe care o asculți acolo . Știm că subconștientul nostru este vulnerabil la aceste mesaje subtile , transmise prin intermediul diferitelor tehnici , și ei o stiu , deci există o șansă mare că acestea să fie folosite și la noi . Vă las pe voi să vă spuneți părerea în comentarii daca exisistă sau nu genul asta de mesaje și dacă știți un loc în care se folosesc .
Concluzie
Ca și concluzie am să vă dau câteva sfaturi simple prin care putem să evitam să fim manipulați de acești oameni . În primul rând încercați să nu vă duceți la magazin când vă este foame, atunci aveți tendință să cumpărați cât mai multe. Încercați să vă faceți o lista de cumpărături și să vă țineți de aceasta . Nu zăboviți prea mult timp înăuntru , cu cât veți sta mai mult înăuntru cu atât cresc șansele să cumpărați mai multe lucruri .
Nu cădeți în plasa lor și cumpărați baxurile care vi se pun în fată . Orice produs poate fi cumpărat și la bucată . Dacă aveți posibilitatea punetivă caști în urechi și ascultați propria muzică , nu cea furnizată de ei . Cumpărați strictul necesar și nu exagerați . Veți ajunge să aruncați multe produse la gunoi din cauza că am fost luați de val și am luat mai mult decât putem consuma .
Cu voi a fost Cristian și sper că acest articol să vă fie de folos și să fiți mai atenți data viitoare când vă duceți la cumpărături !!!
Cititi si articolul despre marea inselatorie a celor de la Tesla aici