Geniul Din Fiecare
Geniul Din Fiecare
Vă salut dragi prieteni , astăzi după cum v-am obișnuit o să vorbim despre Geniul Din Fiecare . Așa cum bine știți ,fiecare posedă anumite aptitudini, mai mult sau mai puțin dezvoltate .Acum , depinde de mediul în care trăim și de cum suntem educați , că să ne putem dezvolta aceste abilitați . Eu o să vă vorbesc despre viziunea mea asupra sistemului educațional , cum este el în realitate și cum ar trebui să fie de drept . Sunteți pregătiți ? Haideti, să începem !
Educația în România
Încep cu un citat spus de un “ un antrenor de genii “ si anume Florian Colceag :
“ Sistemul de educatie a omorat pasiunea pentru carte a elevilor. Este foarte important sa intelegem de la bun inceput ce vrem de la copii, pentru ce au gandit americanii sistemul „no child left behind”. Ce doreau?
O populatie supusa normelor, careia daca i se spune sa faca ceva, face acel ceva. Pentru ca depind de sistem. Au fost invatati sa depinda de sistem omorandu-si libertatea proprie. De ce in Romania se practica un sistem asemanator?
Pentru ca acei copii devin adulti si vor lucra in continuare in multinationale. Iar omul din multinationale nu trebuie sa aiba idei ci trebuie sa se supuna efectiv la ce i se spune. “
În ultimii ani, sistemul nostru educațional a suferit foarte multe modificări . Din păcate ,nimic benefic pentru noi . Pe la conducerea ministerului educației s-au perindat mai multe specimene , care în realitate nu aveau nimic în comun cu educația . Ei au fost numiți pe criterii politice ,nicidecum pe criterii de compentența . Rezultatul actual se vede . Situația actuala nu ajuta deloc . Scoala online este ceva nociv , dar nici înainte educația nu era în beneficiul elevului .
Sistemul educațional este fundamental greșit , el se axează, în acest moment pe competiție , nu , cum ar trebui , pe individ . Acum suntem învățați doar să ne comparăm , să fim într-o competiție unul cu altul . Suntem învățați că ,dacă nu suntem pe locul întâi , practic nu existăm . Deci, copiii noștrii sunt tot timpul într-o cursă fară sfârșit , ne mai putând să își trăiască copilăria .
Structura Actuală a Sistemului
În momentul actual, suntem printre țările cu cele mai multe discipline de studiat . Pe lângă asta ,adaugăm și alte activități extrașcolare , care vor ține elevul ocupat toată ziua . Cam asta se dorește , nu numai cu sistemul de învățământ , ci și cu omul de rând . Ei știu ,că omul dacă ar avea timp la dispoziție ,ar deveni creativ . Deci , să ne rezumăm la partea educațională , ei iți vor ține copilul tot timpul ocupat și plin de informații inutile ,că să poată să îl distrugă .
Cați dintre voi , ca părinți vorbind , sunteți nevoiți că să vă dați copilul pe mâna sistemului , de la vârste fragede . Din cauza serviciului și că nu ne permitem să stăm acasă , suntem nevoiți să ducem copilul , încă de la 3 ani , pe mâna lor . Unii dintre noi care sunt în cazul mai fericit , își pot lua copilul la jumătatea zilei , dar alții, își vor lasa copilul până când se vor întoarce ei de la serviciu .
Vă întreb , cine vă creste cu adevărat copilul?
Clar că sistemul . Iar sistemul, în momentul actual ,nu dă doi bani pe copilul nostru .
Cazul elevilor mai mari , este la fel de îngrijorător . Au atâtea ore de stat la scoală , după aceea ,un număr foarte mare de teme , încât ei nu au viață . Chiar și la facultate, programul este foarte încărcat .Iar pentru cei care sunt mai puțin norocoși și nu are cine să îi întrețină , este și mai rău . Aceștia din urma, vor fi nevoiți să muncească și să învețe , în același timp, deci ,vor fi extrem de ocupați .
După scoală, credeți că s-a terminat .Dar nu e așa . În condițiile de astăzi ,te duci la muncă de dimineața până seara . Timpul pentru noi nu există , suntem niște sclavi, toată viața .
Părerea Elevului
Din ce în ce mai mulți elevi pun la îndoială sistemul de învățământ . Încep să întrebe la ce le trebuiesc anumite materii , care după părerea mea și a lor sunt inutile în viață . Unele discipline ar trebui studiate doar dacă elevul se va axa pe acea ramura , dacă nu la ce bun ?
Elevii se plâng că sunt sufocați de atâtea materii , foarte multă informație pe care nu o vor folosi nici o dată , și mai rău o vor uita imediat , neavând o utilitate în viața de zi cu zi .
În era noastră există atâta informație pe internet, accesibilă tuturor .
Acum ,vă întreb, la ce bun să învăț o formulă matematică și să imi încarc memoria cu ea ,când există calculatoare , smartfone și alte alea ?
Oare nu ar trebui să îmi canalizez atenția pe ceva mai productiv ?
Geniul Din Fiecare – Viziune Realistă ?
Oare există un geniu în fiecare din noi ? Eu sunt de părere că da . Daca sistemul s-ar schimba , sigur fiecare am fi un geniu pe domeniul nostru .
În momentul asta suntem judecați toți la fel , fie că eu am inclinație spre desen sau altul spre muzică , toți suntem tratați la fel .
Un exemplu bun ar fi un pește cu o maimuță . Clar că maimuța va excela în cățăratul în copaci și peștele nu , dar și invers este valabil , maimuța nu va putea face ce face peștele . Deci, morala este că ,fiecare a venit aici, să facă ceva anume și nicidecum ce vrem noi ,să facă .
Oricât ne-am strădui ,nu putem să obligam ,sau să învățam cu forța, pe cineva, să facă ceva, ce nu-i place .
Sistemul Axat pe Individ
În viziunea mea, sistemul pe care îl propun ,ar evidenția Geniul Din Fiecare .
Să ne imaginăm un sistem fară note , fară calificative , un sistem unde elevul este încurajat să facă ce știe el mai bine .
De mici ,copii au o inclinație către ceva anume . Dacă cineva ar putea să observe ce inclinație are fiecare copil , și după, să încurajeze acel copil să își dezvolte acea pasiune , cred că o să avem mai mult success, decât cu sistemul actual .
Copilul ,trebuie încurajat să își descopere pasiunea , să o dezvolte , fară a fi comparat cu alții și fară sistemul actual de notare .
Imaginați-vă că ar exista clase de desen , de doctori , de alpiniști , sau de orice vă trece prin minte . Atunci ,noi am avea oportunitatea să ne ducem copilul să studieze cu cei care au aceeasi pasiune , nu să îl obligam să învețe lucruri care nu îi plac și în cele din urmă să îi îngropăm pasiunea .
Nu se știe niciodată ,daca acel copil va ajunge să exceleze în pasiunea lui , daca nu-i acordăm această șansă .
În momentul actual , elevul este umilit , daca nu poate să învețe și să facă ce spune sistemul .
În unele țari , mai deschise la minte , deja se practică o formă de învățământ de genul asta . Aici putem să dăm exemplu Suedia , o țară care începe să își îndrepte atenția către individ .
Acum ,nu zic că un elev nu trebuie să învețe să scrie , să citească sau sa socotească , doar că acestea să fie doar la nivelul de început . Nu trebuie să învățam, să rezolvăm la matematică ecuații sau matrici, să putem trăi normal .
În schimb, că să facem ceva în viață , trebuie să stăpânim bine o meserie , ceva care să ne reprezinte . Aici sunt o mulțime de meserii , de la doctor până la măturător de stradă . Nu trebuie să judecăm pe nimeni, după ce face . Toți avem locul nostru în societate , și daca facem ce ne place , atunci sigur vom da randament și vom face acel lucru, bine .
Geniul Din Fiecare – Concluzii
După cum am vorbit și în articolele anterioare , mai ales în “ Cum să Distrugi o Țară – Ghid Complet “ , la noi nu s-a urmărit că noi să evoluăm , ci din contră ,să involuăm .
Dacă cineva vrea să distrugă o națiune , una din metodele aplicate va fi aceasta : Să îi distrugă sistemul educațional . Sincer, din păcate pentru noi ,au cam reușit .
Mă uit , zi de zi, la generațiile noi și cum se comporta ei în comunitate , la cei care vor ajunge să ne conducă până la urmă . Dacă îi luăm și întrebăm ce stiu să facă , se uită în jos și nu stiu ce să răspundă . Ei stiu doar facebook , youtube sau alte chestii de genul . Sunt ușor de influențat prin intermediul media , se urmează cu ușurință unul pe altul , așa că nu trebuie să îi convingi pe toți . Dacă unul este convins ,că trebuie să iasă cu pantalonii rupți, pe stradă , toți ceilalți îl vor urma . Vă dați seama ,cât de ușor sunt de influențat ?
Dacă nu se schimbă nimic, nu prevăd un viitor bun ,pentru țara asta . O să încerc să citez un înțelept , care spunea un mare adevăr :
“Nici o societate nu dorește că tu să devii înțelept! Este împotriva ‘investiției’ oricărei societăți. Dacă oamenii ar fi înțelepți, nu ar mai putea fi exploatați. Dacă sunt inteligenți, nu mai pot fi subjugați. Nu mai pot fi forțați să participe într-o viață ‘mecanică’, că să trăiască că niște roboți. Se vor manifesta. Își vor manifesta individualitatea. Vor fi permanent înconjurați de un spectru al rebeliunii. Vor dori să trăiască în libertate. Libertatea vine odată cu înțelepciunea, sunt inseparabile, și nici o societate nu dorește că oamenii să fie liberi. “
– OSHO –
Cu voi a fost Cristian și sper că informațiile v-au fost de ajutor . Să auzim de bine !!!
Lasă un răspuns